Integrare conector în interfața Accolades

Pentru a realiza o integrare între Accolades și o aplicație CRM externă, în general, este necesară realizarea unei mici aplicații, denumită în continuare "conector".

Rolul conectorului este de a primi informațiile despre apeluri de la Accolades, prin utilizarea API CRM, de a procesa informația și de a inițializa acțiuni de pe calculatorul agentului, eventual de a se conecta cu aplicatia CRM printr-un API.

În cazul în care conectorul folosește tehnologii web (javascript) pentru realizarea operațiilor, Accolades oferă posibilitatea de a rula acest conector chiar în interfața Accolades, într-un iframe.

Realizare conector

Conectorul poate fi realizat folosind unul sau mai multe fișiere. Sunt acceptate urmatoarele extensii: htm, html, js, css. Extensia css este acceptată însă este inutilă (momentan) deoarece iframe-ul nu se poate afișa (însă această opțiune se va implementa în viitor).

Nu este posibilă folosirea folderelor în structura conectorului. Toate fișierele se vor stoca într-un singur folder rădăcină.

Conectorul TREBUIE să conțină un fișier denumit index.html. Acest fișier se va încărca în interfața agentului. Eventualele fișiere auxiliare se pot accesa din fișierul index.html.

Încărcarea și activarea conectorului în Accolades

Înainte de a putea fi utilizat, conectorul trebuie transmis către serverul Accolades, pentru a putea fi ulterior încărcat în interfața agenților. Încărcarea se realizeaza din fișa contului, tabul API (se va accesa interfața de editare a tabului din meniul paginii). Încărcarea unui conector va șterge orice fișier deja existent pe server. Sistemul NU face copii de siguranță pentru conectorii vechi.

În cazul în care conectorul conține un singur fișier, administratorul îl poate încarca direct. Dacă se utilizează un conector realizat din mai multe fișiere, atunci acestea vor trebui, în prealabil, arhivate în format zip. Deși arhiva zip permite utilizarea de foldere în structura fișierelor, procesul de dezarhivare va ignora folderele și va copia toate fișierele în folderul rădăcină.

Atenție! În cazul arhivelor zip se dezarhivează doar fișierele cu extensiile: htm, html, js, css. Fișierele cu alte extensii nu se dezarhivează (nu se pot utiliza fișiere php, de exemplu).

Tot din tabul API administratorul trebuie să configureze contul astfel încât să utilizele conectorul încărcat, prin setarea parametrului "Conector API CRM extern" cu valoarea "Conector dedicat".

Descrierea procesului de rulare a conectorului

Dacă un cont are un conector dedicat activ, atunci procesul pentru încărcarea interfeței pentru un agent va parcurge următoarele etape:

Atunci când se încarcă, fișierului index.html îi sunt furnizați o serie de parametrii, folosind metoda GET. Acești parametrii se pot procesa, prin javascript, pentru a se obține informațiile necesare. Se transmit următorii parametrii:

serverFqdn
fqdn-ul (numele) serverului care furnizează API (ex: client.voipit.ro);
serverPort
portul pe care se va inițializa conexiunea (ex: 14327);
agentId
id-ul (CRM Extern) agentului care foloseste interfața (ex: f8cb549544).