Prezentare generală API

Accolades contine mai multe module API care permit serviciului de telefonie integrarea cu sisteme externe.

Notificări apel (către calculatorul utilizatorului final, pentru identificare apelant într-un CRM extern)

API-ul folosește un web-socket către calculatorul unui agent din call center. Atunci când agentul urmează să primească un apel API-ul va transmite, prin web-socket, numărul de telefon al apelantului.

User experience

Atunci când sună telefonul unui agent din call center, pe calculatorul acestuia se va deschide automat o pagină cu informațiile despre apelant, dintr-o aplicatie CRM externă sistemului Accolades.

Backend

Aplicația CRM ascultă (direct sau folosind un script căruia ii poate face hosting VoIPIT) pe un port (protocolul WSS) deschis de pe calculatorul agentului către serverul Accolades. În momentul inițializării unui apel, serverul Accolades transmite un mesaj pe portul deschis, către calculatorul agentului, cu informații despre apel, inclusiv numărul de telefon. Aplicația CRM primește informația și o procesează mai departe. Dacă aplicația CRM este web-based atunci integrarea este destul de simplă, partea de ascultare și management WSS deja există în documentatie.

Interogări servere externe din IVR

IVR (Interactive Voice Response) reprezintă sistemul prin care apelantul interacționează cu un robot automat: "Pentru limba română apăsați tasta 1, for English press 2".

Folosind cereri HTTP(S) Accolades poate interoga un server extern către care poate transmite parametrii și de unde poate primi rezultate.

Exemplu:

Notificări apel (către un server central, pentru evidența separată a apelurilor)

Folosind cereri HTTP sau HTTPS Accolades va accesa un URL extern, unde va transmite notificări despre un apel în curs. Se pot transmite notificări atunci când se răspunde la un apel, atunci când un apel se închide precum și pe parcursul acestuia (pentru a se implementa servicii de tip pre-pay, de exemplu).

REST API

API de tip REST care permite aplicatiilor externe sa transmita comenzi sistemului Accolades.

Se pot realiza următoarele operatii:

User experience (click2call)

Procesul de inițializare a unui apel dintr-o aplicație externă sistemului Accolades parcurge următoarele etape: