Telefonie utilizator
Tabul Telefonie permite vizualizarea și editarea proprietăților utilizatorului, referitoare la modul în care se configurează serviciile de telefonie.
Pentru o mai buna afișare, informațiile afișate au fost împărțite în câteva secțiuni.
- SIP Buddy;
- Informații cont;
- Numere de telefon;
- Opțiuni apel.
SIP Buddy
Termenul SIP Buddy este caracterisic centralelor telefonice Asterisk. Această categorie conține proprietățile specifice de telefonie pentru utilizator.
- Tip cont
- definește tipul de utilizator. Acesta
poate fi
Regular
sauWeb socket
și reprezintă modul în care utilizatorul comunică cu serverul; - Nume
- reprezintă numele cu care utilizatorul se va autentifica la serverul Asterisk. Acest nume trebuie să fie unic la nivel de server. Numele se poate defini doar la adăugarea unui utilizator nou și nu se poate modifica ulterior;
- Account code
- reprezintă numărul contului de care este atașat utilizatorul și nu se poate modifica;
- Caller ID Public
- reprezintă numărul de telefon care se va afișa atunci când utilizatorul sună în afara contului;
- Secret
- reprezintă secretul (parola) cu care utilizatorul se conectează la serverul Asterisk;
- Transport
- reprezintă modul în care pachetele
de date se transmit între clienți. Poate avea valoarea
TCP
sauUDP
(Transport layer); - Host
- definește modul în care se stabileste IP-ul utilizatorului: dynamic (așteaptă să primească înregistrări) sau IP (utilizatorul are un IP fix);
- NAT
- stabilește dacă se realizează Network address translation pentru acest utilizator;
- Qualify
- stabilește dacă serverul va verifica periodic statusul utilizatorului;
- Suport video
- stabilește dacă utilizatorul are activ suportul pentru apeluri video;
- Qualify frequency
- stabilește intervalul la care serverul va verifica statusul utilizatorului (în secunde);
- Call counter
- stabilește dacă centrala monitorizează numărul de apeluri concomitente pentru acest utilizator;
- Busy level
- stabilește numărul de apeluri concomitente permise pentru utilizator. Apelurile care depașesc aceasta limită vor primi ton de ocupat;
- Adresă MAC
- MAC-ul pe care îl are utilizatorul (se utilizează în cadrul procesului de provizionare).
Informații cont
Această secțiune afișează informații despre contul din care face parte utilizatorul.
Numere de telefon
Această secțiune definește numerele de telefon folosite de utilizator.
- DID
- (Direct Inward Dialing) definește numărul de telefon pe care poate fi apelat utilizatorul, din exteriorul contului. Acest număr de telefon trebuie să fie unic la nivel de server;
- Nr. telefon intern
- definește numărul de telefon pe care poate fi apelat utilizatorul din interiorul contului. Acest număr de telefon trebuie să contină minimum 3 cifre și trebuie să fie unic în interiorul contului.
Opțiuni apel
Secțiunea definește proprietăți pentru modul în care Accolades gestionează apelurile, raportat la acest utilizator.
- Condiție temporală
- definește condiția temporală care se aplică pe utilizator sau "Inactiv" dacă nu este necesară nicio condiție;
- Emite notificare linie ocupată
- stabilește dacă
serverul va emite o notificare atunci când utilizatorul se află în apel.
Proprietatea poate fi activă doar dacă proprietatea call counter
este
DA
și Busy level are valoarea1
; - Primește notificare linie ocupată
- stabilește dacă utilizatorul ascultă notificarile pentru linie ocupata emise de alți utilizatori. Această proprietate este caracteristică aparatelor telefonice dintr-un secretariat care pot afișa atunci când directorii deserviți de secretariat sunt în apel sau nu;
- Preluare apel în curs
- stabilește dacă utilizatorul poate prelua un apel de intrare de pe alt telefon. De exemplu, atunci când sună telefonul unui director, însă acesta nu este în birou, secretara poate prelua apelul.