Telefonie utilizator

Tabul Telefonie permite vizualizarea și editarea proprietăților utilizatorului, referitoare la modul în care se configurează serviciile de telefonie.

Informații telefonie
Informații telefonie

Pentru o mai buna afișare, informațiile afișate au fost împărțite în câteva secțiuni.

SIP Buddy

Termenul SIP Buddy este caracterisic centralelor telefonice Asterisk. Această categorie conține proprietățile specifice de telefonie pentru utilizator.

Tip cont
definește tipul de utilizator. Acesta poate fi Regular sau Web socket și reprezintă modul în care utilizatorul comunică cu serverul;
Nume
reprezintă numele cu care utilizatorul se va autentifica la serverul Asterisk. Acest nume trebuie să fie unic la nivel de server. Numele se poate defini doar la adăugarea unui utilizator nou și nu se poate modifica ulterior;
Account code
reprezintă numărul contului de care este atașat utilizatorul și nu se poate modifica;
Caller ID Public
reprezintă numărul de telefon care se va afișa atunci când utilizatorul sună în afara contului;
Secret
reprezintă secretul (parola) cu care utilizatorul se conectează la serverul Asterisk;
Transport
reprezintă modul în care pachetele de date se transmit între clienți. Poate avea valoarea TCP sau UDP (Transport layer);
Host
definește modul în care se stabileste IP-ul utilizatorului: dynamic (așteaptă să primească înregistrări) sau IP (utilizatorul are un IP fix);
NAT
stabilește dacă se realizează Network address translation pentru acest utilizator;
Qualify
stabilește dacă serverul va verifica periodic statusul utilizatorului;
Suport video
stabilește dacă utilizatorul are activ suportul pentru apeluri video;
Qualify frequency
stabilește intervalul la care serverul va verifica statusul utilizatorului (în secunde);
Call counter
stabilește dacă centrala monitorizează numărul de apeluri concomitente pentru acest utilizator;
Busy level
stabilește numărul de apeluri concomitente permise pentru utilizator. Apelurile care depașesc aceasta limită vor primi ton de ocupat;
Adresă MAC
MAC-ul pe care îl are utilizatorul (se utilizează în cadrul procesului de provizionare).

Informații cont

Această secțiune afișează informații despre contul din care face parte utilizatorul.

Numere de telefon

Această secțiune definește numerele de telefon folosite de utilizator.

DID
(Direct Inward Dialing) definește numărul de telefon pe care poate fi apelat utilizatorul, din exteriorul contului. Acest număr de telefon trebuie să fie unic la nivel de server;
Nr. telefon intern
definește numărul de telefon pe care poate fi apelat utilizatorul din interiorul contului. Acest număr de telefon trebuie să contină minimum 3 cifre și trebuie să fie unic în interiorul contului.

Opțiuni apel

Secțiunea definește proprietăți pentru modul în care Accolades gestionează apelurile, raportat la acest utilizator.

Condiție temporală
definește condiția temporală care se aplică pe utilizator sau "Inactiv" dacă nu este necesară nicio condiție;
Emite notificare linie ocupată
stabilește dacă serverul va emite o notificare atunci când utilizatorul se află în apel. Proprietatea poate fi activă doar dacă proprietatea call counter este DA și Busy level are valoarea 1;
Primește notificare linie ocupată
stabilește dacă utilizatorul ascultă notificarile pentru linie ocupata emise de alți utilizatori. Această proprietate este caracteristică aparatelor telefonice dintr-un secretariat care pot afișa atunci când directorii deserviți de secretariat sunt în apel sau nu;
Preluare apel în curs
stabilește dacă utilizatorul poate prelua un apel de intrare de pe alt telefon. De exemplu, atunci când sună telefonul unui director, însă acesta nu este în birou, secretara poate prelua apelul.