Prezentare conditii temporale
Conditiile temporale permit filtrarea apelurilor de intrare in functie de ziua si ora curenta. Astfel, Accolades poate comunica automat apelantului faptul ca a sunat in afara orelor de program (evitand astfel situatia neplacuta in care o persoana suna minute in sir, fara a avea posibilitatea de a i se raspunde).
Conditiile temporale se definesc la nivelul unui cont si se pot atasa oricarei entitati care poate primi apeluri (utilizatori asterisk, cozi de asteptare, IVR etc) folosind tabul Telefonie.
Apelurile se pot filtra dupa urmatoarele criterii:
- ora si minut;
- ziua din saptamana;
- zi si luna din an;
- o data calendaristica concreta (o anumita zi dintr-un anumit an).
Concepte de baza
Conditiile temporale utilizeaza, pentru functionare, urmatoarele concepte de baza:
- set de zile;
- program;
- regula;
- proces;
Set de zile
Un set de zile reprezinta o lista de zile definita cu o anumita periodicitate (saptamanal, anual, unic).
De exemplu, se poate defini un set de zile, denumit "Zile lucratoare", cu o periodicitate saptamanala, care va contine zilele cuprinse intre luni si vineri.
Un alt exemplu pot fi sarbatorile legale periodice: 1 ianuarie, 2 ianuarie, 25 decembrie etc.
Se pot defini, de asemenea, zile unice (de exemplu sarbatorile legale a caror data se schimba de la un an la altul): 8 aprilie 2018, 28 aprilie 2019, 19 aprilie 2020.
Program
Un program reprezinta orarul pe o zi, definit ca intervale in care se accepta apeluri si intervale in care nu se accepta apeluri.
De exemplu, se poate defini un program denumit "Program normal" cu urmatoarea structura:
- 00:00 - 08:00 nu se accepta apeluri;
- 08:00 - 16:00 se accepta apeluri;
- 16:00 - 00:00 nu se accepta apeluri;
Reguli
O regula reprezinta o pereche intre un set de zile si un program. Regula verifica data si ora apelului si il compara cu un set de zile. Daca data curenta apartine setului de zile, atunci Accolades va verifica ora apelului si in functie de programul atasat acestei reguli, va decide cum sa trateze apelul.
Pe baza exemplelor de mai sus, se poate defini o regula formata din setul de zile "Zile lucratoare" si programul "Program normal".
Atunci cand se primeste un apel, Accolades va verifica ziua din saptamana si daca aceasta se afla in intervalul luni-vineri atunci Accolades va aplica programul "Program normal".
Proces
Un proces este format din una sau mai multe reguli pe care Accolades le va procesa succesiv, pentru a stabili modul de procesare pentru apel.
Procesul reprezinta entitatea pe care administratorul Accolades o poate efectiv aplica pe un IVR, coada de asteptare, utilizator etc.