Telefonie cont
Tabul Telefonie permite vizualizarea și editarea proprietăților contului, caracteristice sistemului de telefonie, în platforma Accolades.
Vizualizare
Interfața pentru vizualizarea informațiilor despre telefonia contului este afișată în imaginea de mai jos.
Informațiile afișate sunt împărțite în trei grupe.
- Status;
- SIP Buddy;
- Apeluri ieșire.
Secțiunea Status indică modul în care funcționează contul: activ, perioadă de probă, suspendat, inactiv sau cont de test.
Sectiunea SIP Buddy conține informații specifice sistemului de telefonie:
- Account code
- numărul de cont, unic la nivel de server;
- Caller ID public
- numărul de telefon cu care vor ieși entitățile care aparține contului, dacă nu exista un număr de telefon definit pentru acestea;
- Host
- denumirea serverului care gestionează contul;
- Port
- portul utilizat pentru tranzactiile SIP;
- Cont înregistrat
- definește înregistrarea automată a contului pe server;
- From user
- definește valoarea câmpului, în sistemul Asterisk;
- Username
- definește valoarea câmpului, în sistemul Asterisk;
- Default user
- definește valoarea câmpului, în sistemul Asterisk;
- Monitorizare linie ocupată
- opțiune specifică sistemelor de secretariat care permite unor aparate telefonice să notifice alte aparate despre statusul lor: în apel sau nu.
Secțiunea Apeluri de ieșire stabilește tipul de apeluri outbound permise pentru cont.
- Urgență
- dreptul utilizatorilor contului de a inițializa apeluri către serviciile de urgență (întotdeauna activ);
- Suprascrie CLID urgență
- stabilește dacă valoarea CLID se va suprascrie în cazul apelurilor către numerele de urgență, pentru a permită o linie separată, în cazul în care serviciul de urgență sună înapoi;
- CLID urgență
- valoarea CLID care se va suprascrie în caz de apel către număr de urgență;
- VoIPIT
- definește dacă apelurile de ieșire către numere din rețeaua VoIPIT sunt permise;
- Național
- definește dacă sunt permise apeluri în rețele naționale;
- Internațional parțial
- definește dacă sunt permise apeluri internaționale doar către anumite destinații;
- Șabloane internațional parțial
- dacă sunt active apelurile către anumite destinații internaționale, atunci validarea destinațiilor se realizează pe baza șabloanelor definite (de exemplu, sablonul 32,33,34 înseamna că se pot inițializa apeluri către țările cu codurile specificate în listă: Olanda, Belgia și Franța;
- Internațional
- dreptul entităților din cont de a inițializa apeluri internaționale;
- Format nr. telefon
- definește formatul în care numerele de telefon sunt transmise mai departe, către furnizorul de servicii de telefonie. Dacă centrala efectueaza apeluri prin intermediul companiei VoIPIT, atunci standardul va fi VoIPIT. Dacă centrala va inițializa apeluri folosind un alt furnizor de telefonie, atunci formatul se va stabili în funcție de specificațiile furnizorului;
- Forțare CLID la redirecționare
- definește numărul de telefon pe care centrala îl transmite mai departe, atunci când un apel este redirecționat (valoarea Nu inseamna ca destinatarului i se va afișa pe telefon numărul de telefon care a inițializat apelul, valoarea Da înseamna că destinatarului i se va afișa numărul de telefon prin care se realizează redirecționarea apelului.
Editare
Editarea informațiilor despre telefonia contului se poate realiza prin folosirea butonului Editare disponibil în meniul paginii.
Secțiunea Restart module asterisk definește momentul resetării modulelor Asterisk necesare finalizării operației. Resetarea se poate realiza imediat (însă este posibilă afectarea apelurilor în curs) sau se poate amâna. Dacă operația este amânată atunci un administrator poate reseta modulele ulterior, prin accesarea opțiunii Comenzi asterisk din meniul Server.