Adăugare cozi așteptare

Adăugarea unei cozi de așteptare se realizează din tabul Cozi așteptare aflat în fișa contului. Nu se poate adăuga o coadă de așteptare, fără a se selecta un cont în prelabil. Inițializarea procesului de adăugare se face folosind butonul Adăugare din meniul containerului cu lista de cozi. Afișarea acestui meniu este condiționată de existența drepturilor de adăugare a cozilor de așteptare. Accesarea meniului va afișa interfața pentru adăugarea unei cozi de așteptare.

Adăugare coadă de așteptare
Adăugare coadă de așteptare

Adăugarea unei cozi de așteptare presupune definirea următoarelor proprietăți:

Denumire
Denumirea cozii de așteptare, așa cum apare în Accolades.
DID
Numărul de telefon direct pe care poate fi apelată coada de așteptare, din exteriorul contului.
Caller ID public
Numărul de telefon care se va afișa atunci când coada de așteptare inițializează apeluri.
Nr. telefon interior
Numărul de telefon pe care poate fi apelată coada, în interiorul contului.
Muzică în așteptare
Setul de muzică în așteptare care se va reda apelantului, atunci când se află în așteptare.
Durată apelare agent
Durata (în secunde) maximă pentru apelarea unui agent (dacă agentul nu răspunde, coada încearcă apelarea altui agent).
Înregistrare apeluri
Definește dacă apelurile de pe coadă se înregistrează sau nu.
Reîncercare
Durata după care agenții din coadă se pot reapela, în cadrul aceluiași apel.
Timp după apel
Durata (în secunde) după terminarea unui apel, în care un agent este considerat indisponibil.
Max. apeluri în așteptare
Numărul maxim de apeluri care pot sta în așteptare pe coadă (apelurile care depășesc această limită vor primi ton de ocupat).
Service level agreement
Definește numărul de secunde pentru calcularea nivelului apelului. Sunt definite două tipuri de calcul: SL și SL2.
SL se calculează după formula:
(total apeluri răspunse în limita / total apeluri răspunse) * 100.
SL2 se calculează după formula
((total apeluri răspunse în limită + apeluri abandonate în limită) / (total apeluri răspunse + total apeluri abandonate)) * 100.
Selecție agenți
Definește algoritmul utilizat pentru selecția agentului care urmează să primească un apel. Descrierea fiecărui algoritm se afișează sub denumirea acestuia.
Apel nou în coadă goală
Indică modul în care se gestionează situația în care un apel ajunge în această coadă, însă niciun agent nu este autentificat.
Scoate apel din coadă goală
Definește modul în care se gestionează apelurile în așteptare atunci când pe coadă nu mai există niciun agent autentificat.
Event member status
Dacă este activ atunci Asterisk va genera evenimentul QueueMemberStatus precum și alte evenimente pentru procesare ulterioară. Evenimentele se generează de aplicația Manager din Asterisk.
Event when called
Determină generarea de evenimente atunci când un agent este apelat. Evenimentele sunt generate de aplicația Manager din Asterisk.
Notificare agent - timp de așteptare
Definește dacă înainte de preluarea apelului, agentul va fi notificat asupra timpului de așteptare petrecut de apelant în coadă.
Redirecționare finală
definește ce se întâmplă în situația în care nu a răspuns niciun agent sau nu există agenți autentificați în coadă. În funcție de tipul de redirecționare selectat, interfața va mai afișa opțiuni pentru selectarea destinației redirecționării.
Early media
Definește dacă apelantului i se va reda un fișier audio în locul tonului de sunat.

Secțiunea Restart module asterisk definește momentul resetării modulelor Asterisk necesare finalizării operației. Resetarea se poate realiza imediat (însă este posibilă afectarea apelurilor în curs) sau se poate amâna. Dacă operația este amânată atunci un administrator poate reseta modulele ulterior, prin accesarea opțiunii Comenzi asterisk din meniul Server.