Adăugare cozi așteptare
Adăugarea unei cozi de așteptare se realizează din tabul Cozi așteptare aflat în fișa contului. Nu se poate adăuga o coadă de așteptare, fără a se selecta un cont în prelabil. Inițializarea procesului de adăugare se face folosind butonul Adăugare din meniul containerului cu lista de cozi. Afișarea acestui meniu este condiționată de existența drepturilor de adăugare a cozilor de așteptare. Accesarea meniului va afișa interfața pentru adăugarea unei cozi de așteptare.
Adăugarea unei cozi de așteptare presupune definirea următoarelor proprietăți:
- Denumire
- Denumirea cozii de așteptare, așa cum apare în Accolades.
- DID
- Numărul de telefon direct pe care poate fi apelată coada de așteptare, din exteriorul contului.
- Caller ID public
- Numărul de telefon care se va afișa atunci când coada de așteptare inițializează apeluri.
- Nr. telefon interior
- Numărul de telefon pe care poate fi apelată coada, în interiorul contului.
- Muzică în așteptare
- Setul de muzică în așteptare care se va reda apelantului, atunci când se află în așteptare.
- Durată apelare agent
- Durata (în secunde) maximă pentru apelarea unui agent (dacă agentul nu răspunde, coada încearcă apelarea altui agent).
- Înregistrare apeluri
- Definește dacă apelurile de pe coadă se înregistrează sau nu.
- Reîncercare
- Durata după care agenții din coadă se pot reapela, în cadrul aceluiași apel.
- Timp după apel
- Durata (în secunde) după terminarea unui apel, în care un agent este considerat indisponibil.
- Max. apeluri în așteptare
- Numărul maxim de apeluri care pot sta în așteptare pe coadă (apelurile care depășesc această limită vor primi ton de ocupat).
- Service level agreement
- Definește numărul de secunde pentru
calcularea nivelului apelului. Sunt definite două tipuri de calcul: SL și SL2.
SL se calculează după formula:
(total apeluri răspunse în limita / total apeluri răspunse) * 100.
SL2 se calculează după formula
((total apeluri răspunse în limită + apeluri abandonate în limită) / (total apeluri răspunse + total apeluri abandonate)) * 100. - Selecție agenți
- Definește algoritmul utilizat pentru selecția agentului care urmează să primească un apel. Descrierea fiecărui algoritm se afișează sub denumirea acestuia.
- Apel nou în coadă goală
- Indică modul în care se gestionează situația în care un apel ajunge în această coadă, însă niciun agent nu este autentificat.
- Scoate apel din coadă goală
- Definește modul în care se gestionează apelurile în așteptare atunci când pe coadă nu mai există niciun agent autentificat.
- Event member status
- Dacă este activ atunci Asterisk va genera evenimentul QueueMemberStatus precum și alte evenimente pentru procesare ulterioară. Evenimentele se generează de aplicația Manager din Asterisk.
- Event when called
- Determină generarea de evenimente atunci când un agent este apelat. Evenimentele sunt generate de aplicația Manager din Asterisk.
- Notificare agent - timp de așteptare
- Definește dacă înainte de preluarea apelului, agentul va fi notificat asupra timpului de așteptare petrecut de apelant în coadă.
- Redirecționare finală
- definește ce se întâmplă în situația în care nu a răspuns niciun agent sau nu există agenți autentificați în coadă. În funcție de tipul de redirecționare selectat, interfața va mai afișa opțiuni pentru selectarea destinației redirecționării.
- Early media
- Definește dacă apelantului i se va reda un fișier audio în locul tonului de sunat.
Secțiunea Restart module asterisk definește momentul resetării modulelor Asterisk necesare finalizării operației. Resetarea se poate realiza imediat (însă este posibilă afectarea apelurilor în curs) sau se poate amâna. Dacă operația este amânată atunci un administrator poate reseta modulele ulterior, prin accesarea opțiunii Comenzi asterisk din meniul Server.