Adăugare clienți CRM din fișier CSV

Accolades oferă posibilitatea încărcării rapide a informațiilor despre clienți prin folosirea unui fișier cu extensia .csv (fișier care se poate procesa cu programe de calcul tabelar ca de exemplu Excel).

Procesul de încărcare a unui fișier .csv, pentru adăugarea de clienți multiplii în baza de date, se inițializează din modulul Clienți, prin selectarea opțiunii Încarcă CSV.

Procedura de încărcare presupune parcurgerea a 3 pași:

Realizare și încărcare fișier .csv

Prima pagină din procedura de încărcare afișează în partea superioară, informațiile necesare realizării fișierului .csv care se va încărca. Dacă este necesar, administratorul poate descărca un fișier care conține capul de tabel, folosind linkul afișat la sfârșitul secțiunii cu explicații.

Informații fișier
Informații fișier

Pentru inițializarea procedurii de încărcare, administratorul trebuie să selecteze contul pe care se va încărca fișierul, din câmpul "Cont" precum și fișierul care se va procesa, din câmpul "Fișier", din secțiunea Încarcă clienți poziționată în partea inferioară a paginii.

Formular încărcare fișier
Formular încărcare fișier

Fișierele de tip .csv utilizează două tipuri de caractere speciale: un separator de valori (virgula sau punct și virgula) și un caracter pentru împachetarea valorilor care conțin separatorul de fișiere. Dacă opțiunea Caractere speciale este setată pe Detectare automată, atunci Accolades va încerca să determine automat informațiile necesare. Opțiunea Manual permite utilizatorului selectarea directă a valorilor.

Fișierul se va transmite către server, după apăsarea butonului Trimite fișier.

Procesare fisier .csv și verificare rezultate

După încărcarea fișierului, Accolades va valida conținutul acestuia. Dacă fișierul încărcat nu este conform sablonului stabilit, interfața va afișa un mesaj care indică eroarea de procesare.

Dacă formatul fișierului este corect, atunci Accolades va valida fiecare rând din fișier. Interfața va afișa statusul procesării: numărul total de înregistrări găsite în fișier, numărul înregistrărilor valide și numărul total de înregistrări invalide. Pentru ca o înregistrare să fie validă, formatul coloanelor trebuie să fie conform cu explicațiile din prima parte a procedurii și clientul trebuie să contina cel puțin un număr de telefon valid.

În acest moment clienții nu sunt adăugati în baza de date, sunt doar afișați pentru validare.

Contacte procesate
Contacte procesate

Rândurile care conțin erori de procesare (și nu se vor adauga în baza de date) sunt afișați cu un fundal roșu. Folosind opțiunea Mod afișare administratorul poate vizualiza toate rândurile, doar rândurile valide sau doar rândurile cu erori.

Adăugare rezultate valide în baza de date

După verificarea rezultatelor, administratorul poate încărca contactele în baza de date sau relua operația de încărcare, prin utilizarea butoanelor de validare și anulare din partea inferioară a paginii.

Aplicația va adăuga succesiv clienții și va afișa administratorului stadiul procedurii.