Structura IVR

Informațiile despre proprietățile IVR se pot vizualiza și edita din fișa contului din care fac parte, prin accesarea tabului IVR urmată de apăsarea pe denumirea entității și ulterior a butonului Fișă.

Tabul Structură permite administratorului să definească structura IVR (etapele pe care un apel le va parcurge prin aplicație).

O descriere a fiecărui tip de etapă pe care o poate conține structura unui IVR este realizată în capitolul urmator: Management structură.

Concepte

IVR-ul reprezintă o succesiune de etape, aranjate într-o structură arborescentă. La un moment dat un apel se află într-o etapa și este procesat în funcție de proprietățile acesteia.

Pentru a întelege mai bine conceptul de IVR-etapă, acesta poate fi asimilat cu o structură de foldere de calculator. Întregul IVR este reprezentat de toata structura de foldere, iar o etapa este un folder. La un moment dat, un apel se află într-o etapă (într-un folder). În funcție de opțiunile apelantului, apelul se poate întoarce la etapa anterioară (adica se va duce cu un folder mai sus, în structura) sau poate accesa o etapa nouă (va intra într-un folder din cele definite pentru folderul curent).

Întotdeauna un apel care intră în IVR ajunge în prima etapa a acestuia, denumită Configurare IVR. Aceasta etapă va configura apelul cu proprietățile specifice IVR-ului curent. După configurare, apelul va trece automat în etapa următoare, aflată în cadrul folderului Ok.

Dacă un apel ajunge într-un loc în care nu este definită nicio etapă, atunci aplicația va închide automat apelul și va defini (automat) o etapă de tip Închide apel.

De exemplu, atunci când un IVR se adaugă în baza de date, acesta va avea automat etapa Configurare IVR. După configurare, apelul va accesa automat folderul Ok în care este definită automat o etapă pentru închiderea apelului.

Structura IVR

Structura arborescentă a IVR-ului este afișată în partea stânga a interfeței, avînd o reprezentare grafică asemanatoare cu folderele dintr-un calculator.

O etapa are una sau mai multe seturi de opțiuni afișate. Întotdeauna, prima opțiune este denumirea etapei și la selecție va afișa, în partea dreaptp, informații despre funcționalitatea etapei curente. Seturile suplimentare de opțiuni se afișează sub denumirea etapei, atunci când este cazul.

Pentru a avea o vizibilitate mai bună, opțiunile cu denumirile etapelor sunt afișate în cadrul unui chenar.

În funcție de tipul fiecarei etape, aplicația poate afișa meniuri suplimentare sub denumirea etapei.

Informații selecție

În partea dreaptă a paginii se vor afișa informațiile despre opțiunea selectată (din structura arborescentă din partea stângă).

Adăugare etapă

Administratorul poate adăuga o etapa nouă în fața unei etape existente, prin apăsarea butonului Adăugare disponibil în meniul containerului cu informațiile despre o etapă (containerul care se afișează atunci când administratorul apasă pe denumirea unei etape).

După apăsarea butonului, Accolades va adauga o etapp numitp Avansare în fața etapei curente.

Transformare etapă

Accolades permite transformarea unei etape dintr-un tip în altul. De exemplu, o etapă de tip Avansare se poate transforma într-o etapă de tip Selecție.

Administratorul poate transforma etapa selectată, prin apăsarea butonului Schimbă disponibil în meniul containerului cu informațiile despre o etapa (containerul care se afișează atunci când administratorul apasă pe denumirea unei etape).

Ștergere etapă

Accolades permite doar ștergerea etapelor de tip Avansare, pentru a se putea păstra IVR-ul în stare funcțională. Dacă administratorul dorește să șteargă o etapă de tip Selecție atunci acesta va trebui, în prealabil, să transforme etapa în tip Avansare.

Se va șterge doar etapa curentă (adica etapa precedenta și etapa urmatoare se vor lega direct).

Ștergere ramură

Interfața de IVR permite ștergerea unei ramuri întregi din structură. La fel ca la ștergerea unei etape, ștergerea unei ramuri se poate realiza doar pentru etapele de tip Avansare.