Adăugare utilizator

Adăugarea unui utilizator nou se realizează din tabul Listă utilizatori aflat în fișa contului. Nu se poate adăuga un utilizator, fără a fi selectat un cont în prelabil. Inițializarea procesului de adăugare se face folosind butonul Adăugare din meniul paginii. Afișarea acestui meniu este condiționată de existența drepturilor de adăugare a utilizatorilor.

Accesarea meniului de mai sus va afișa interfața pentru adăugarea unui utilizator (telefon) pentru centrala telefonică.

Adăugare utilizator
Adăugare utilizator

Interfața pentru adăugarea utilizatorului este împărțită în 5 secțiuni:

Identitate

Secțiunea definește identitatea utilizatorului. Informațiile se utilizează pentru afișarea utilizatorului în Accolades. Identitatea poate conține informații despre o persoană fizică, o persoană juridică sau doar o denumire simplă.

SIP Buddy

Secțiunea conține informații specifice serverului de telefonie.

Tip utilizator
regular sau web-socket;
Nume
numele utilizatorului, definit pentru serverul de telefonie;
Secret
parola utilizatorului, pentru autentificarea la serverul de telefonie;
Caller ID public
numărul de telefon cu care vor ieși entitățile care aparține contului, dacă nu exista un număr de telefon definit pentru acestea;
Transport
reprezintă modul în care pachetele de date se transmit între clienți. Poate avea valoarea TCP sau UDP (Transport layer);
Host
definește modul în care se stabileste IP-ul utilizatorului: dynamic (așteaptă să primească înregistrări) sau IP (utilizatorul are un IP fix);
Port
Portul utilizat pentru comunicația utilizatorului cu serverul de telefonie;
NAT
stabilește dacă se realizează Network address translation pentru acest utilizator;
Qualify
stabilește dacă serverul va verifica periodic statusul utilizatorului;
Qualify frequency
stabilește intervalul la care serverul va verifica statusul utilizatorului (în secunde);
Suport video
stabilește dacă utilizatorul are activ suportul pentru apeluri video;
Call counter
stabilește dacă centrala monitorizează numărul de apeluri concomitente pentru acest utilizator;
Busy level
stabilește numărul de apeluri concomitente permise pentru utilizator. Apelurile care depașesc aceasta limită vor primi ton de ocupat;
Adresă MAC
MAC-ul pe care îl are utilizatorul (se utilizează în cadrul procesului de provizionare).

Numere de telefon

Această secțiune definește numerele de telefon folosite de utilizator.

DID
(Direct Inward Dialing) definește numărul de telefon pe care poate fi apelat utilizatorul, din exteriorul contului. Acest număr de telefon trebuie să fie unic la nivel de server;
Nr. telefon intern
definește numărul de telefon pe care poate fi apelat utilizatorul din interiorul contului. Acest număr de telefon trebuie să contină minimum 3 cifre și trebuie să fie unic în interiorul contului.

Opțiuni apel

Secțiunea definește proprietăți pentru modul în care Accolades gestionează apelurile, raportat la acest utilizator.

Emite notificare linie ocupată
stabilește dacă serverul va emite o notificare atunci când utilizatorul se află în apel. Proprietatea poate fi activă doar dacă proprietatea call counter este DA și Busy level are valoarea 1;
Primește notificare linie ocupată
stabilește dacă utilizatorul ascultă notificarile pentru linie ocupata emise de alți utilizatori. Această proprietate este caracteristică aparatelor telefonice dintr-un secretariat care pot afișa atunci când directorii deserviți de secretariat sunt în apel sau nu;
Preluare apel în curs
stabilește dacă utilizatorul poate prelua un apel de intrare de pe alt telefon. De exemplu, atunci când sună telefonul unui director, însă acesta nu este în birou, secretara poate prelua apelul.

Restart module Asterisk

Secțiunea Restart module asterisk definește momentul resetării modulelor Asterisk necesare finalizării operației. Resetarea se poate realiza imediat (însă este posibilă afectarea apelurilor în curs) sau se poate amâna. Dacă operația este amânată atunci un administrator poate reseta modulele ulterior, prin accesarea opțiunii Comenzi asterisk din meniul Server.